Releasehästryttare
Favo chips?

Så Chips vann i favorit snacks tråden, men vilka Svenska chips är godast?!

Gnällkuk

Nu får du göra om och göra rätt. För det första är frågan felställd för det andra saknas alternativ utöver dessa fem.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

phi
Medlem

Skåningar har inte bidragit till mycket här i världen men chips kan de.

Bjäre alla dagar i veckan.

Medlem

Estrella västkustchips havssalt och vinäger. Enda som behövs här i världen

Medlem

Estrella såklart. När Västkustchipsen släpptes slog de även Gårds/Lantchipsen i deras egen kategori. Utökar man frågan till smak så är det ju ingenting som slår Salt & Vinäger.

Medlem

De som råkar vara på extrapris i affären…

Medlem

Har ni fest eller?

Geeks Gaming
Skrivet av John7612:

Har ni fest eller?

Det är ju världens hullabaloo här borta

Jag måste nog säga bjärechips men det finns få som är riktigt dåliga numera

Medlem

Jag är så galet tråkig när det gäller chips. Estrella dillchips var favoriten som barn och den har jag hållit mig till alla dessa år, dom få gånger jag köper chips så blir det alltid Estrella dillchips, testar aldrig något nytt.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det är ju världens hullabaloo här borta

Jag måste nog säga bjärechips men det finns få som är riktigt dåliga numera


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag är så galet tråkig när det gäller chips. Estrella dillchips var favoriten som barn och den har jag hållit mig till alla dessa år, dom få gånger jag köper chips så blir det alltid Estrella dillchips, testar aldrig något nytt.

Tänkte precis skriva den första som skriver Dillchips blir bannad...

Medlem

Diggar Estrellas Vickningschips när jag har dipp. Rätt neutral smak så smaken inte tar över dippen och bra storlek på chipsen så man får med sig lite dipp utan att kladda fingrarna. Toppen!

Medlem
Skrivet av robbis:

Tänkte precis skriva den första som skriver Dillchips blir bannad...

Va? Dillchips är ju gött mos! Vinäger är ju dock vidrigt!

Skrivet av Hoffa:

Diggar Estrellas Vickningschips när jag har dipp. Rätt neutral smak så smaken inte tar över dippen och bra storlek på chipsen så man får med sig lite dipp utan att kladda fingrarna. Toppen!

Håller med, tycker de är rätt tråkiga att äta som de är men som du säger väldigt neutrala och perfekt till dipp! Väldigt gott!

Förövrigt röstade jag på Estrella, som ung hade jag nog röstat OLW men tycker Estrella har kommit med bättre smaker på senare år!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Va? Dillchips är ju gött mos! Vinäger är ju dock vidrigt!

Håller med, tycker de är rätt tråkiga att äta som de är men som du säger väldigt neutrala och perfekt till dipp! Väldigt gott!

Förövrigt röstade jag på Estrella, som ung hade jag nog röstat OLW men tycker Estrella har kommit med bättre smaker på senare år!

Håller med angående vinäger. Det är typ psykopater och kockar som ska vara fancy som gillar sånt.

Vikning är bara gott med dipp, annars helt menlösa.

Fortfarande står jag vid mitt ord... Dill hör inte hemma tillsammans med potatis... Det är som när mormor serverar färskpotatis med dill. Färskpotatis är äckligt oxå... Vattnig potatis och lägg på dill på det? Whyyy?

Medlem
Skrivet av robbis:

Håller med angående vinäger. Det är typ psykopater och kockar som ska vara fancy som gillar sånt.

Vikning är bara gott med dipp, annars helt menlösa.

Fortfarande står jag vid mitt ord... Dill hör inte hemma tillsammans med potatis... Det är som när mormor serverar färskpotatis med dill. Färskpotatis är äckligt oxå... Vattnig potatis och lägg på dill på det? Whyyy?

Haha, håller med dig om de två första Men dill tycker jag går ihop jättebra med potatis. Är inget stort fan av potatis (bara typ allt en kan göra med det) men dill är absolut en smakhöjare och på chips går det ännu bättre ihop. Enligt mig då. Men ja, självklart har vi alla olika smaklökar men kan tycka det finns betydligt vidrigare chipsmaker att kriga mot då.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, håller med dig om de två första Men dill tycker jag går ihop jättebra med potatis. Är inget stort fan av potatis (bara typ allt en kan göra med det) men dill är absolut en smakhöjare och på chips går det ännu bättre ihop. Enligt mig då. Men ja, självklart har vi alla olika smaklökar men kan tycka det finns betydligt vidrigare chipsmaker att kriga mot då.

Älskar potatis i alla former... Förrutom färsk och i chipsform tillsammans med dill.

Jo men dom hittar ju på chips smaker som aldrig någonsin borde uppfunnits... Typ chips billys pan pizza (inget ont om billys, älskar dem) men blanda det inte med chips

Medlem

har köpt samma gula påse saltade potatischips så länge jag kan minnas, och har inte den blekaste om det är olw eller estrella jag köper.

Gnällkuk

Så, typ ingen bryr sig om vem som tillverkar chipsen utan vi vill veta vilken sort vi älskar? Oh, my what a surprise!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Icas Grillchips!

Medlem

Gårdchips & Bjärrechips.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare
Skrivet av robbis:

Vattnig potatis och lägg på dill på det? Whyyy?

För när mormor va ung så fanns det inte mycket mer än dill att välja på ...

Releasehästryttare
Skrivet av Thane:

Icas Grillchips!

Diskvalificerad då de görs i Belgien!

ZF
Medlem

Pröva släng in grönkål med olja och havssalt i ugnen.

Krispigare krisp blir det inte. Får ätas försiktigt med pincett.

Medlem
Skrivet av Devan:

För när mormor va ung så fanns det inte mycket mer än dill att välja på ...

Då skiter man hellre i potatisen helt och svälter

Medlem

Estrella Västkustchips Vitlök, Gräslök och Chili

Medlem

OLWs Smör & Havssalt. Finns ingen bättre, om man frågar mig

Geeks Gaming
Skrivet av Kulneff:

OLWs Smör & Havssalt. Finns ingen bättre, om man frågar mig

Hmmm, har inte smakat den men det lät ju intressant

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag är så galet tråkig när det gäller chips. Estrella dillchips var favoriten som barn och den har jag hållit mig till alla dessa år, dom få gånger jag köper chips så blir det alltid Estrella dillchips, testar aldrig något nytt.

Inget fel med att ha en traditionell smak som favorit… men det får ta mig fan vara rätt då - OLW:s dill OCH gräslök är ju bättre på precis alla sätt och vis. Har du någon särskild anledning till att du köper Estrellas, typ att dina föräldrar sitter i styrelsen på Estrella?

on thread: om man nu ska välja utifrån tillverkare så säger jag lantchips. Utmärkta, simpla smaker. Tätt följda av gårdschips som också är utmärkta, men ibland tar ut svängarna för mycket.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Inget superfan av chips, föredrar nötter. Smaksatta chips tröttnar jag fort på så saltade är bäst. Men den där smör & havssalt är riktigt fin!

Medlem

Doritos hatar vanliga chips

123
Skriv svar